Marketingul online, nu diferă cu mult faţă de cel clasic, scopul final la ambele fiind vânzarea unui produs, serviciu, informaţii. Ca diferenţă între cele două, e doar modul de utilizare, tehnicile folosite, caracteristicele şi categoriile fiecăruia.
O definiţie simplistă a marketingului poate fi „arta si stiinta de a vinde online„. Tipurile şi metodele marketingului online diferă de cel clasic deoarece vorbim de un mediu virtual, însă conceptele sunt aceleaşi.
Pentru marketingul online, avem următoarele tipuri/ramuri de marketing:
- search engine marketing (SEM) – marketing pentru motoarele de căutare;
- search engine optimization (SEO) – optimizare pentru motoarele de căutare;
- social media marketing (SMM) – activităţile întreprinse pe platformele de socializare;
- content marketing – articole, video-uri, imagini;
- marketing afiliat – marketing bazat pe CPA (Cost pe Actiune);
- e-mail marketing;
- banner marketing;
- viral marketing;
Utilizarea tehnicilor şi tipurilor de marketing se încep de la început pentru o firmă nouă, cel mai adesea se realizează un plan de marketing strict pentru mediul online.
În afară de aceste ramuri de marketing online, firmele trebuie sa aibe în vedere şi ceilalţi factori care îi poate afecta pozitiv sau negativ, precum piaţa, preţul, concurenţa, etc……motiv pentru care un plan de marketing web nu mai este suficient pentru o performanţă financiară bună, ci acesta va fi cuprins într-un plan de afaceri complet.