Realizarea unui plan de marketing web

Planul de marketing este o strategie prin care realizăm vânzarea unor produse sau servicii, prin stabilirea unor obiective realizabile pe o perioada scurtă sau lunga de timp. Planul de marketing, nu este difert cu mult de cel de afaceri, ba chiar este integrat în el.

Scopul, nevoia şi procesele regăsite în planul de marketing web sunt aceleaşi ca într-un plan de marketing normal, doar metodele de aplicare ale acestuia sunt diferite.

În planul de marketing web se regăsesc obiectivele în mediul online, analiza competiţiei în mediul online, strategia de penetrare şi estimarea costurilor pentru cele de enumerate.

Persoanele care au nevoie de un plan de marketing, sunt de cele mai multe ori intreprinzatori care au o afacere şi doresc să fie prezenţi cu produsele sau serviciile lor în acest mediu virtual. Aceştia au de obicei un plan de afaceri, în care este integrat şi cel de marketing.

Procesele regăsite în planul de marketing atât web cât şi cel clasic, sunt de două feluri:

1. Procesul de analiză

Procesul de analiza presupune întelegerea afacerii în contrast cu aspectele de analiză SWOT, scopul, viziunea, piata şi tendintele ei.

Analiza SWOT este o „unealtă” importantă, deoarece prin ea se stabileşte punctele forte (atributele pozitive, tangibile, intangibile, etc.) şi punctele slabe (lipsa de experienţă, resurse limitate, lipsa de acces la tehnologie, etc.) într-o afacere.

2. Procesul de cercetare

În cadrul procesului de cercetare este prezentă analiza concurentei, stabilirea ramurilor de marketing online care vor fi folosite şi statisticile acestora.

Analiza concurenţei se face prin analiza cuvintelor cheie , tacticile SEO, ramurile de marketing online folosite şi analizarea statisticilor (trafic lunar, originea traficului, etc.), ale concurentei.

Statisticile campaniilor de marketing online folosite şi active, trebuiesc monitorizate şi optimizate, pentru optimizarea costurilor şi creşterea eficienţei acesteia.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.